Zarządzanie Zespołem Wirtualnym

Program przygotowujący menedżerów do zdalnego zarządzania
(dostępny w formie tradycyjnej lub zdalnej, dla małych grup lub jako indywidualna sesja mentoringowa)

  1. Potrzeby zespołu wirtualnego, które wymagają aktywnego wsparcia ze strony lidera.
    • Struktura: regularność, jasność celów i oczekiwań, monitorowanie i egzekwowanie.
    • Informacja: zarządzanie potrzebami informacyjnymi.
    • Interakcje: budowanie relacji w zespole oraz pomiędzy zespołem a organizacją/klientami.
  2. Cykl menedżerski w wirtualnym zespole – od wyznaczania celów po feedback.
    • Cykl dzienny vs cykl tygodniowy – dwie metody pracy.
    • OKR dla zespołu jako metoda ukierunkowania działań.
    • Wirtualna tablica celów zespołu (na przykładzie Trello.com).
    • Przekazywanie informacji zwrotnych.
    • Okazywanie uznania na odległość.
  3. Prowadzenie wirtualnych spotkań.
    • Organizacja spotkań.
    • Oprogramowanie (na przykładzie Zoom.us).
    • Podsumowania.
  4. Wspieranie interakcji i obiegu informacji.
    • Monitorowanie potrzeb informacyjnych.
    • Delegowanie obowiązków informacyjnych/wymiany informacji.
    • Delegowanie wymuszające współpracę.